Intensivutbildning

Personbil

Intensivutbildning

Vi på Apladalens Trafikskola AB i Värnamo erbjuder dig som kund en intensivutbildning på 2 – 3 veckor. Att gå en intensivkurs är en effektiv form av utbildning.  Den ställer krav på att du redan har en god grund när det gäller bilkörning. Är du helt oerfaren eller har bara kört lite tidigare, rekommenderar vi Planerad utbildning.

Ta kontakt med vår reception i god tid före det tänkta startdatumet för utbildningen. Det är lång planeringstid

Du börjar med att boka en testlektion. Läraren gör sin bedömning enligt följande kriterier:

• din manövrering av bilen
  • kan du trafikregler och tillämpning av dessa
  • kör du miljövänligt
  • är din körning trafiksäkert
  • hur du beter dig i olika trafikmiljöer

Utifrån dessa bedömningskriterier görs sedan en bedömning på antalet lektioner som du kan tänkas behöva. När du är klar med din testlektion lägger vi upp en individuell utbildnings-plan, bokar prov samt ser till att du får all den information som du behöver före din kursstart hos oss.

Planerad utbildning

Planerad utbildning är en form för dig som kanske inte har kört så mycket bil tidigare men vill ändå köra lite oftare, några gånger i veckan under en period. Du kör i din egen takt. Du väljer själv hur fort du vill gå fram. Detta kräver självklart en del mängdträning hemma också tillsammans med handledaren. Vi rekommenderar att man kör 2 – 3 gånger i veckan på trafikskolan och resten av tiden med din handledare. Din handledare är välkommen att vara med på dina körlektioner. Handledaren vet då vad ni ska öva på hemma före nästa lektion.

Hos oss betalar du din utbildning i förväg

Om behov finns kan vi hjälpa dig att ordna ett lån på Resurs Bank, eller så har du kanske rätt att söka CSN-körkortslån för att finansiera din utbildning.

(Trafikverkets avgifter betalar du till Trafikverket)

Välkommen med din intresseanmälan via e-post, telefon eller formulär nedan!

Vår E-handel

snabbt och enkelt

Manuell eller automat?

Handla när du har tid och boka sedan dina lektioner via Elevcentralen. ec.stroptima.se eller ladda ner appen "elevcentralen"

Betala med Kort eller Swish.

Vi hjälper dig

personbil, släp & moped

Apladalens Trafikskola AB har funnits i Värnamo över 60 år och är därmed den äldsta trafikskolan i stan. Vi sätter glädje, kvalité och professionalitet i centrum just för att du som kund ska bli nöjd. Vi använder oss alltid av senaste utbildningsmaterialet för att kunna ge dig det bästa på marknaden.

Receptionen: Måndag 10.00-17.00, Tisdag 13.15-18.00, Onsdag & Torsdag 10.00-17.00, Fredag Stängt

Körlektioner: Mån 8,45-18.35, Tis 8,00-17,50, Ons 7.00-18.35, Tors 7.00-18.35, Fredag 8.00-14.40

OBS: Vid Introduktionsutbildning på torsdagar, inga sena körlektioner.

Hitta till oss

Apladalens Trafikskola AB